13/02/2018
Рішення виконкому від 13.02.2018 № 25 «Про підсумки роботи Центру надання адміністративних послуг у м.Бердянськ у 2017 році»
Заслухавши та обговоривши інформацію начальника відділу з надання
адміністративних послуг „Єдиний офіс” Лаби Л.П. про підсумки роботи
Центру надання адміністративних послуг у м.Бердянськ (далі - ЦНАП) у 2017
році, організацію діяльності якого здійснює відділ з надання адміністративних
послуг „Єдиний офіс”, виконавчий комітет Бердянської міської ради зазначає,
що робота ЦНАПу у 2017 році була спрямована на виконання вимог Закону
України „Про адміністративні послуги”, в тому числі на виконання
делегованих повноважень щодо надання адміністративних послуг, перелік
яких затверджено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.05.2014
№523-р.
ЦНАП був утворений рішенням виконкому Бердянської міської ради від
22.05.2013 № 217 “Про затвердження Положення, Регламенту роботи Центру
надання адміністративних послуг, тимчасового переліку адміністративних
послуг, що надаються Центром”.
Робота ЦНАПу здійснюється на підставі рішень двадцять шостої сесії
VIІ скликання Бердянської міської ради від 27.04.2017 №31 «Про
затвердження Положення про Центр надання адміністративних послуг у
м.Бердянськ», від 27.04.2017 №30 «Про затвердження Регламенту роботи
Центру надання адміністративних послуг у м. Бердянськ», від 27.04.2017 № 32
«Про затвердження Переліку адміністративних послуг, які надаються через
Центр надання адміністративних послуг у м.Бердянськ». Проект рішення
Бердянської міської ради «Про затвердження Регламенту роботи Центру
надання адміністративних послуг у м.Бердянськ» пройшов процедуру
прийняття регуляторного акта з аналізом регуляторного впливу із відповідним
оприлюдненням проекту на сайті Бердянської міської ради. За результатами
розгляду вищезазначеного проекту Державна регуляторна служба України
листом від 14.03.2017 №1626/0/20-17 повідомила про відсутність пропозицій
щодо вдосконалення проекту рішення та аналізу регуляторного впливу до
нього згідно з принципами державної регуляторної політики у сфері
господарської діяльності.
Зазначеними рішеннями встановлено режим роботи ЦНАПу, графік
прийому суб’єктів звернень, вимоги до порядку взаємодії суб’єктів звернення
з суб’єктами надання адміністративних послуг та адміністраторами ЦНАПу,
вимоги до приміщення, розміщення інформації та інші вимоги чинного
законодавства у сфері адміністративних послуг. Організація роботи,
функціонування ЦНАПу покладається на відділ з надання адміністративних
послуг „Єдиний офіс” виконавчого комітету Бердянської міської ради.
З січня 2017 року по теперішній час відбулося значне збільшення обсягів
послуг, які надаються через ЦНАП.
З 2013 по 2015 роки щорічно у середньому надавалось 9000 послуг
(щомісяця – близько 750 звернень). У 2017 році надано 26 141 послугу
(щомісяця – близько 2200 звернень). Надано консультацій – більше ніж 50,0
тис. особам (близько 1/2 населення міста). З урахуванням надання
консультацій, ЦНАП щомісяця відвідують близько 5000 осіб. Отже, кількість
звернень до ЦНАПу зросла у порівнянні з минулими роками більш ніж у 3
рази.
Зростання пов’язане як із активністю суб’єктів звернень, так із
розширенням переліку послуг, які надаються через ЦНАП м. Бердянськ. Якщо
з 2013 по 2016 роки надавалось 113 послуг, то у 2017 році Переліком
адміністративних послуг, які надаються через Центр надання
адміністративних послуг, затвердженим рішенням двадцять шостої сесії VIІ
скликання Бердянської міської ради від 27.04.2017 №32 (далі - Перелік),
затверджено вже 129 адміністративних послуг, у тому числі й з оформлення та
видачі паспортних документів.
Найбільш популярними та запитуваними залишаються послуги з питань
реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання (36% від загального обсягу
наданих послуг), надання довідок про склад сім’ї та про реєстрацію місця
проживання (36%), послуги з отримання витягу з Державного земельного
кадастру про земельну ділянку (11%), послуги з реєстрації нерухомого майна
(9%), послуги управління архітектури та містобудування (7%), управління
земельних відносин (2%), послуги управління житлово-комунального
господарства (2%), інші (4%).
У 2017 році від сплати адміністративного збору за платні
адміністративні послуги, які надаються через ЦНАП, до міського бюджету
надійшло 821,1 тис. грн. Від оформлення паспортних послуг до бюджету
надійшло 2,2 млн. грн.
Наприкінці 2016 та на початку 2017 років компанією GIZ реалізований
проект за дорученням Федерального Уряду Німеччини "Зміцнення можливості
українських територіальних громад до прийняття внутрішньо переселених
осіб в Україні".
У ході реалізації проекту до відділу з надання адміністративних послуг
"Єдиний офіс" Німецьким суспільством за засоби проекту була поставлена
комп’ютерна та офісна техніка в комплекті - всього 12 комплектів. А також
сенсорний термінал для реєстрації в електронній черзі, електронні табло для
кожного адміністратора, дисплей електронної черги. Таким чином, міською
владою у співпраці з компанією GIZ зроблено ще один крок назустріч
мешканцям міста та суб’єктам господарювання.
З метою поліпшення якості надання адміністративних послуг,
зменшення черги на їх отримання, а також запобігання її утворенню у ЦНАПі окремо виділено рецепцію, де заявникам надаються консультації щодо
отримання адміністративних послуг згідно із Переліком послуг. Крім того, у
приміщенні ЦНАПу надаються спеціалізовані консультації: з понеділка по
п’ятницю з 8 до 15 години - щодо реєстрації нерухомого майна, у понеділок та
четвер з 8 до 12 години - консультації з питань підприємницької діяльності та
захисту прав споживачів, по п’ятницях з 8 до 10 години консультують
спеціалісти управління архітектури та містобудування, та з 10 до 12 години –
спеціалісти управління земельних відносин.
На офіційному сайті Бердянської міської ради ( http://bmr.gov.ua )
створено розділ «Центр надання адміністративних послуг» з підрозділами:
«Інформаційні карти ЦНАПу», «Новини ЦНАПу», «Електронна черга»,
«Послуги онлайн». На головній сторінці ЦНАПу зазначена інформація про
ЦНАП, контакти адміністраторів, графік надання консультацій суб’єктами
надання адміністративних послуг, графік прийому суб’єктів звернень,
моніторинг надання адміністративних послуг, перелік та реквізити платних
послуг, нормативні акти та інше.
У підрозділі „Інформаційні карти ЦНАПу” розміщено повний
актуальний перелік адміністративних послуг, які надаються через ЦНАП. До
кожної адміністративної послуги прикріплена інформаційна карта із
зазначенням переліку необхідних документів, терміну виконання та розміру
оплати (у випадку, якщо послуга платна), а також бланк заяви. Отже, є
можливість документи переглянути, роздрукувати самостійно, без
відвідування ЦНАПу, та підготувати їх для оформлення адміністративної
послуги.
З метою доступності, мінімізації часу населення міста Бердянська для
отримання адміністративних послуг через ЦНАП, у підрозділі «Електронна
черга» створена можливість здійснити запис через Інтернет до електронної
черги на визначений час і дату прийому в ЦНАПі.
Таким чином, кожен мешканець міста Бердянська зможе підібрати
зручний для себе день і час відвідування ЦНАПу, заощадити свій час за
рахунок попереднього надання інформації в режимі онлайн, та/або у
відкритому доступі отримати необхідну інформацію про послуги та бланки
заяв, а також записатися до електронної черги і в результаті зручно вирішити
свої питання.
Крім того, у ЦНАПі надають так звані «швидкі послуги». Послуга
«Інформаційна довідки з Реєстру нерухомого майна» надаються
безпосередньо адміністратором під час звернення заявника, за одне
відвідування.
У ЦНАПі згідно з графіком роботи надаються супутні послуги:
ксерокопіювання, продаж канцтоварів. На початку 2018 року планується
встановити платіжний термінал у приміщенні ЦНАПу для оплати платних
послуг, перелік яких разом з реквізитами розміщено на стендах та на сайті
Бердянської міської ради.
У 2017 році у ЦНАПі постійно здійснювався моніторинг якості надання
адміністративних послуг та оприлюднювалась звітність щодо кількості
звернень суб’єктів господарської діяльності та громадян.
На виконання розпорядження голови Запорізької облдержадміністрації
від 19.04.2017 №176 „Про діяльність Центрів надання адміністративних
послуг у Запорізькій області” проводилось анкетування відвідувачів ЦНАПу щодо якості надання адміністративних послуг. За результатами анкетування
були виявлені проблемні питання щодо організації роботи ЦНАПу та надання
адміністративних послуг, звіт надано до Запорізької облдержадміністрації.
Основні проблеми та зауваження у сфері надання адміністративних послуг
стосуються розмірів приміщення ЦНАПу, а також наявності черг. Споживачі
послуг зазначали, що у місті Бердянську ЦНАП функціонує у приміщенні, яке
мінімально пристосоване для обслуговування такої кількості населення та не
відповідає вимогам стандарту «Належний ЦНАП» в частині «комфортне для
відвідувачів приміщення», а саме: невеликі розміри приміщення для прийому,
обслуговування та інформування громадян, відсутні умови для громадян з
обмеженими можливостями (пандус, туалетна кімната), відсутні умови для
відвідувачів з дітьми (відсутній дитячий куточок), мінімально задовільні
умови для обслуговування (не передбачені стільці під час прийому), відсутнє
кондиціювання повітря та опалення тощо.
У 2017 році пріоритетом для ЦНАПу була організація надання нових
адміністративних послуг з оформлення паспорта громадянина України для
виїзду за кордон з безконтактним електронним носієм та паспорта
громадянина України з безконтактним електронним носієм у формі картки.
У тестовому режимі з 20 грудня 2017 р. після підключення закуплених
виконавчим комітетом Бердянської міської ради за кошти міського бюджету
та змонтованих робочих станцій з оформлення паспортних документів до
каналу конфіденційного зв’язку у складі Національної системи
конфіденційного зв’язку, підключення ЦНАПу до Єдиного державного
демографічного реєстру, та укладення договору про співпрацю з УДМС
України в Запорізькій області через ЦНАП надаються нові адміністративні
послуги:
1. Оформлення і видача паспорта громадянина України з безконтактним
електронним носієм вперше після досягнення 14-річного віку (послуга
безкоштовна); у разі обміну, у зв’язку з втратою/викраденням паспорта
громадянина України зразка 1994 року або у формі картки.
2. Оформлення і видача паспорта громадянина України для виїзду за
кордон з безконтактним електронним носієм.
За оформлення паспортів у ЦНАПі необхідно сплатити адміністративний
збір. Реквізити для оплати вказаних послуг розміщено у ЦНАПі та на сайті
Бердянської міської ради у розділі «Центр надання адміністративних послуг».
Прийом громадян у ЦНАПі проводиться за попереднім записом до
електронної черги на сайті Бердянської міської ради та щодня за електронною
чергою через термінал.
Протягом 2017 року постійно проводились заходи з підвищення
кваліфікації персоналу. Так начальник та адміністратори відділу з надання
адміністративних послуг «Єдиний офіс» брали участь у таких заходах:
1) практикумі з галузевої законотворчості та адвокасі (адміністративні
послуги) (02-03.03.2017 р., м. Київ);
2) конференції «Розвиток центрів надання адміністративних послуг,
інтеграція соціальних послуг та допомога внутрішньо переміщеним особам»
(22-23.03.2017 р., м. Харків);
3) тренінгу з підвищення правової грамотності у рамках програми
«Покращення доступу до безоплатної правової допомоги внутрішньо переміщеним особам та жителям віддалених районів Запорізької області» (03-
04.04.2017 р., м. Бердянськ);
4) навчанні для отримання ідентифікаторів доступу до Єдиних та
Державних реєстрів (Запорізька філія державного підприємства «Національні
інформаційні системи», 21.07.2017 р., м. Запоріжжя);
5) навчанні з оформлення та видачі паспортних документів у
територіальному підрозділі Державної міграційної служби (01-29.09.2017 р.,
м. Бердянськ);
6) щомісячних скайп-тренінгах Головного управління юстиції у
Запорізькій області з реєстрації нерухомого майна, громадських об’єднань,
реєстрації фізичних та юридичних осіб;
7) курсах з підвищення кваліфікації для посадових осіб органів
місцевого самоврядування при Запорізькій облдержадміністрації (2-тижневі
курси: 18-29.09.2017 р.);
8) семінарі «Електронне врядування в українських реаліях: інструменти
та приклади реалізації. Впровадження е-врядування у вашому місті»
(27.02.2017 р., м. Бердянськ);
9) семінарі з підвищення кваліфікації для посадових осіб органів
місцевого самоврядування при Запорізькій облдержадміністрації (06.12.2017
р., м. Запоріжжя);
10) конференції на тему: «Стан та перспективи реформування системи
надання адміністративних послуг. Децентралізація повноважень у сфері
надання адміністративних послуг» (09-10.10.2017 р., м. Київ).
У 2018 році пріоритетом для ЦНАПу є організація надання доступних та
зручних для населення адміністративних послуг шляхом втілення проектів
щодо утворення віддалених робочих місць адміністраторів у віддалених
районах міста Бердянська та запровадження «Мобільного офісу» для різних
верств населення з виїздом адміністратора до місця проживання осіб з
особливими потребами, в тому числі й внутрішньо переміщених осіб.
Враховуючи вищезазначене, керуючись ст. 40 Закону України «Про
місцеве самоврядування в Україні», законами України «Про дозвільну систему
у сфері господарської діяльності», «Про адміністративні послуги», «Про
внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов
ведення бізнесу (дерегуляція)», ст. 25 Статуту територіальної громади міста
Бердянська, виконавчий комітет Бердянської міської ради
ВИРІШИВ:
1. Інформацію начальника відділу з надання адміністративних послуг
«Єдиний офіс» виконавчого комітету Бердянської міської ради, адміністратора
Лаби Л.П. про підсумки роботи Центру надання адміністративних послуг у
м. Бердянськ у 2017 році взяти до уваги.
2. Рекомендувати суб’єктам надання адміністративних послуг:
2.1. Продовжувати роботу щодо надання адміністративних послуг через
Центр надання адміністративних послуг у м. Бердянськ.
2.2. Постійно дотримуватися термінів розгляду заяв громадян та
суб’єктів господарювання щодо надання адміністративних послуг.
2.3. Забезпечити виконання норм законів України «Про адміністративні
послуги», «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» та інших
нормативних актів у сфері надання адміністративних послуг.
2.4. У разі необхідності надавати міському голові пропозиції щодо
спрощення надання адміністративних послуг.
3. Відділу з надання адміністративних послуг «Єдиний офіс»
виконавчого комітету Бердянської міської ради (Лаба Л.П.):
3.1. У 2018 році постійно здійснювати моніторинг оголошення грантів,
інвестиційних проектів з метою запровадження у дію проектів «Доступні
адміністративні послуги» (утворення віддалених робочих місць адміністратора
у віддалених мікрорайонах міста Бердянська) та «Мобільний офіс» (надання
адміністративних послуг для осіб з обмеженими можливостями з
виїздом адміністратора до місця проживання таких осіб).
3.2. Виконувати делеговані повноваження, а саме: продовжити роботу із
взаємодії із суб’єктами надання адміністративних послуг.
3.3. Здійснювати моніторинг якості надання адміністративних послуг та
висвітлювати у засобах масової інформації звітність щодо кількості звернень
суб’єктів господарської діяльності та громадян.
4. Рішення виконавчого комітету Бердянської міської ради від
10.01.2017 №1 «Про підсумки роботи та виконання делегованих повноважень
відділом з надання адміністративних послуг „Єдиний офіс” у 2016 році» зняти
з контролю, як таке, що виконане в цілому.
5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на керуючого
справами виконкому Бердянської міської ради Кочубей О.С.
Міський голова В.П. Чепурний
Прикріплені файли:
Поділитись рішенням
Дізнайтеся також
Усі рішення